صادرات روغن DOP

مقدمه ای بر صادرات روغن DOP

با توجه به عرضه روغن ها ی دی او پی خارجی نظیر اکیانگ و LG در بازار DOP داخل کشور ، کمتر کسی می تواند صادرات روغن دی او پی به سایر کشورها را متصور شود. اما باید بدانید صادرات این روغن از طریق کشور ما نیز انجام می شود. همچنین باید اشاره کنیم که از  بازار خوبی هم برخوردار است.

نسبت صادرات روغن DOP و بازار عرضه در داخل کشور

حال این سوال پیش می آید که صادرات روغن دی او پی کار درستی است یا خیر؟

این مسئله را می توان از دو جهت بررسی کرد:

1-وجه ارز آوری صادرات روغن دی او پی

ا صادرات این روغن باعث ورود ارز به داخل کشور خواهد شد. با توجه به نیاز کشور به ورود ارز در این دوران سخت تحریمات، می توان صادرات به کشورهای دیگر را به فال نیک گرفت.

همچنین ورود ارز به داخل ساختار صنعت کشور باعث رونق تولید و گسترش چرخه اشتغال خواهد شد.

2-تاثیر صادرات روغن دی او پی بر بازار مصرف داخل

مورد مهمی که باید به آن اشاره کرد تاثیرات صادرات بر بازار مصرف داخلی است.در حال حاضر بازار عرضه روغن DOP با مشکلاتی رو به روست که در نوشته ای جداگانه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

با توجه به التهابات بازار عرضه و مشکلات مصرف کنندگان در خرید روغن DOP و تامین نیاز های خود و همچنین معضلات تولیدکنندگان در تولید روغن DOP و تامین تمام نیاز های مصرف کنندگان ، صادرات امری عقلایی به نظر نمی رسد.

خوشبختانه با توجه به ابلاغیه وزارت صمت ، در برهه زمانی حاضربه منظور کاهش التهابات بازار عرضه روغن DOP ، ممنوعیت صادرات روغن دی او پی به طور رسمی اعلام شده است.

شکوه شیمی قالبیت صادرات دارد؟

خوشبختانه شکوه شیمی با افتخار سابقه صادرات روغن دی او پی به سایر کشور ها نظیر آذربایجان ، عراق ، افغانستان ، ترکمنستان و … را دارد و با توجه به افتتاح خط تولید جدید، خود را مصمم به ادامه این مسیر می داند.

اما لازم به ذکر است شکوه شیمی علی رغم منتفع شدن از شرایط صادرات،  اقدام وزارت صمت در ممنوعیت موقت صادرات را تایید کرده و امیدوار است در آینده نزدیک با برطرف شده التهابات بازار روغن DOP در داخل کشور پنجره صادرات باز شده و شاهد روز افزون پیشرفت سرزمین عزیزمان باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.