التهاب مجدد بازار روغن صنعتی DOP

التهاب مجدد بازار روغن صنعتی DOP

بازار عرضه روغن صنعتی DOP پس از گذراندن دوره ای ملتهب و ناپایدار در حال نزدیک شدن به یک پایداری نسبی بود تا اینکه باز هم شاهد التهاب مجدد بازار روغن صنعتی  DOP بودیم. التهابی که با مدیریت و تدبیر می توانست به وجود نیاید.

با به وجو آمدن التهاب در بازار، قیمت روغن DOP افزایش می یابد. با افزایش قیمت روغن DOP ، مصرف کنندگان روغن صنعتی DOP به خصوص صنایع پایین دستی و کارگاه های کوچک دچار رکود و شکست می شوند. البته این نکته بدان معنی نیست که صنایع بالادستی از این قضیه متضرر نمی شوند. صنایع بالا دستی مانند چرم مصنوعی ، نساجی ، تولید کنندگان پی وی سی و … همواره نقش عمده در رونق بازار روغن DOP داشته اند. سایر صنایع پایین دستی مانند تولید کنندگان زیره کفش ، شیلنگ سازی ها و … نیز با مشکل جدی ای رو به رو هستند.

التهاب مجدد بازار روغن صنعتی DOP

شکوه شیمی به عنوان تولیدکننده و فروشنده روغن صنعتی DOP این موضوع را متاثر از برخی عوامل می داند.

1-اقدام عجیب پتروشیمی شازند اراک

در هفته های گذشته ما شاهد کاهش قیمت نهایی دی اتیل هگزانول در مزایده بورس بودیم. موضوعی که باعث کاهش قیمت روغن DOP شده بود. این کاهش قیمت نهایی در مزایده بورس به معنی محروم شدن پتروشیمی از سودی سرشار بود.

اما در هفته گذشته به طور ناگهانی در روز عرضه دی اتیل هگزانول در بورس مشخص شد که در آن هفته عرضه وجود نخواهد داشت. موضوعی که پتروشیمی دلیل آن را مشکل بورسی اعلام کرد. در اینجا بود که بازار فروش و خرید روغن DOP با مشکل مواجه شد.

برخی نیز علت این عرضه نشدن را اوورهال زود هنگام پتروشیمی اعلام می کنند. در صورتی که خود پتروشیمی به طور رسمی یک مرداد را به عنوان زمان شروع اوورهال اعلام کرده بود.

2-عدم تغییر قیمت ارز نیمایی

در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت ارز در کشور بودیم. تا جایی که قیمت ارز آزاد از ارز نیمایی نیز پایین آمد. اما ارز نیمایی که پایه معاملات بورس برای مواد اولیه پتروشیمی است ، تغییری نکرد. این عدم تغییر نیز باعث افزایش قیمت ها در بازار عرضه روغن DOP و افزایش قیمت خرید روغن DOP شد.

علیرغم فرا رسیدن زمان اوورهال پتروشیمی شازند و پیش بینی افزایش مجدد قیمت ها ، امیدواریم با مدیریت صحیح التهابات بازار به حداقل رسیده و شاهد آرامش در آن باشیم و دیگر شاهد التهاب مجدد بازار روغن صنعتی  DOP نباشیم .

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شکوه شیمی تولید کننده تخصصی روغن صنعتی DOP در تماس باشید.