نحوه تعیین قیمت روغن dop

نحوه تعیین قیمت روغن DOP

در نوشته پیش رو می خواهیم به موضوع “نحوه تعیین قیمت روغن DOP” بپردازیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی با نوسانات قیمت روغن دی او پی مواجه می شوید بخواهید بدانید که این قیمت اساسا چگونه تعیین می گردد.

نحوه تعیین قیمت روغن dop

ما در ادامه به طور مختصر به این سوال پاسخ خواهیم گفت. عوامل تعیین کننده قیمت را می توان در دو دسته تقسیم بندی کرد.

عوامل تعیین کننده در قیمت روغن DOP

1-قیمت مواد اولیه

روغن DOP به طور عمده از دو ماده اولیه دی اتیل هگزانول و آنیدرید فتالیک تعیین می شود. مانند سایر تولیدات، روغن DOP نیز بر اساس قیمت این دو ماده تعیین قیمت خواهد شد.

اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که در این بین دی اتیل هگزانول به دلیل عرضه در بورس همواره بازه ای نوسانی را می تواند با خود به همراه داشته باشد.
ماده اولیه دی اتیل هگزانول به دلیل عرضه مزایده ای در بورس کالا با رقابت بر سر خرید همراه خواهد بود. این رقابت در بیشتر مواقع باعث افزایش قیمت تمام شده معاملات خواهد شد.

به طور مثال در هفته ای ممکن است قیمت دی اتیل هگزانول 13000 تومان تعیین گردد و در هفته ای 20000 تومان!. بنابراین توجه داشته باشید علت اصلی نوسان قیمت روغن DOP این مورد می باشد.

2-سایر هزینه ها

بعد از بیان نقش مواد اولیه در تعیین قیمت روغن DOP حال می خواهیم به موارد دیگر بپردازیم. به طور عمده دو عامل مالیات و سود تولیدکننده روغن DOP نقش اساسی را در تعیین قیمت روغن ایفا خواهند کرد(پس از نقش مواد اولیه).

طبق مناسبات کشور میزان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده هنگام فروش روغن در نظر گرفته خواهد شد.
همچنین تولیدکننده نیز مطابق دستورالعمل اتاق بازرگانی موظف به دریافت سودی مشخص می باشد. بنابراین پس تعیین قیمت مواد اولیه این دو عامل نقش بعدی را در تعیین قیمت ایفا می کنند.

کارخانه تولید روغن دی او پی

همانطور که مطالعه فرمودید نحوه تعیین قیمت روغن DOP نحوه ی پیچیده ای نیست و متغیر بودن آن به عوامل دیگرنظیر مزایده ای بودن عرضه دی اتیل هگزانول وابسته است.

شما عزیزان می توانید برای آگاهی از قیمت روغن DOP از سایت ما بازدید نمونده و یا با شماره های دفتر فروش تماس گرفته و از قیمت مطلع شوید.
برای مشاهده اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید.

نحوه دسترسی به  آخرین مطالب سایت