قیمت روز روغن DOP

قیمت روز روغن DOP

در آخرین هفته از ماه مرداد می خواهیم به موضوع ” قیمت روز روغن  ” DOP بپردازیم. موضوعی که به نظر می رسد موضوعی فراگیر باشد.

روغن DOP به دلیل التهابات موجود در بازار عرضه و تقاضای آن همواره دارای قیمتی متغیر بوده است. در ابتدا می خواهیم مواردی که در قیمت روغن دی او پی موثر است را بیان کنیم و سپس به قیمت روز روغن DOP بپردازیم.

مواردی که در قیمت روغن دی او پی تاثیر گذارند به شرح زیر هستند.

  • قیمت مواد اولیه

مورد اساسی و بسیار مهمی که در قیمت روغن DOP تاثیر می گذارد ، قیمت مواد اولیه آن است. در این بین قیمت دی اتیل هگزانول نقشی اساسی را ایفا می کند. از آنجایی که عرضه دی اتیل هگزانول از طریق مزایده در بورس انجام می شود ، همواره دچار نوسان است.

بورس قیمتی پایه را اعلام می کند و در ادامه رقابت بر سر خرید دی اتیل هگزانول آغاز می شود. این رقابت بین تولیدکنندگان خود یکی از اصلی ترین دلایل در نبود ثبات قیمتی است.

قیمت روز روغن DOP
  • نحوه عرضه پتروشیمی

یکی دیگر از عواملی که در قیمت روغن DOP تاثر گذار است نحوه عرضه دی اتیل هگزانول توسط پتروشیمی است. در برخی موارد ما شاهد هستیم پتروشیمی در یک هفته دی اتیل هگزانول عرضه نمی کند. یا به دلیل مشاهده تخلفات در ثبت قیمت ها در مزایده و یا به هر دلیلی مزایده آن هفته را ملغی اعلام می کند. این عوامل نیز باعث می شود تا قیمت دی اتیل هگزانول متغیر شود و متعاقبا شاهد افزایش قیمت روغن دی او پی باشیم.

  • نوسانات بازار داخلی

روغن DOP نیز مانند سایر محصولات تحت اثر نوسانات ارزی و اقتصادی کشور می باشد. به همین دلیل برخی اوقات شاهد تغییر قیمت روغن DOP به دلیل نوسانات ارزی نیز هستیم.

با توجه به مواردی که ذکر شد نمی توان قیمت ثابتی برای روغن DOP در نظر گرفت. لذا شما عزیزان باید به صورت روزانه به دنبال پیدا کردن قیمت روغن DOP باشید.

شما می توانید با تماس با تولیدکنندگان روغن DOP ، از قیمت روز آن مطلع شوید و نسبت به خرید آن اقدام لازم را انجام دهید.

شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ، دریافت مشاوره ، دریافت قیمت روز روغن دی او پی و همچنین ثبت سفارشات خود ، با شکوه شیمی تولید کننده تخصصی روغن DOP در تماس باشید.