شرکت شکوه شیمی

تولید روغن DOP (دی او پی)

در این نوشته قصد داریم تا شما را اندکی با فرآیند تولید روغن DOP (دی او پی) آشنا کنیم. شما عزیزان همچنین می توانید باز بازدید از کانال یوتیوب و کانال آپارات شرکت شکوه شیمی از ویدئو های مربوطه دیدن فرمایید.

توضیحی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نقل از سایت ویکی پلاست بوده که به دلیل اختصار و جامعیت آن از این نوشته استفاده می شود.

فرآیند تولید روغن DOP (دی او پی) به چه صورت است؟

” دی اکتیل فتالات , dioctyl phthalate و یا روغن دی او پی (DOP) یکی از مهم ترین نرم کننده های انواعی از پودر گرانول پی وی سی است.

پلاستی سولهای PVC یامحلولهای معلق وینیلی (Vinyl dispertions) سوسپانسیون‌های سیالی از رزین های PVC با ذرات ریز هستند که در یک سیستم پلاستی سایزر (نرم‌کننده) موجود می‌باشند.

شرکت شکوه شیمی

این خمیرها معمولا از PVC ساخته شده از طریق امولسیون نوع E تهیه می‌شوند و روغن دی‌اکتیل فتالات (DOP) یک نرم‌ کننده متداول در تولید آنست . اجزاء سازنده دیگر اغلب شامل پرکننده و پایدارکننده است.

خمیر PVC وسیله حرارت دادن در دمای بالا به محصول نهایی تبدیل می‌گردد که کاربردهای متنوعی از جمله بعنوان درزگیرها (Sealers) و واشرها (Washers)، پوشش ها (Coatings) و چسب ها (Adhesives)، و انواع قطعات پلاستیکی دارد.

روش تولید این ماده در یک راکتور مجهز به همزن در مجاورت کاتالیزور با دو ماده اولیه دی اتیل هگزانول و انیدرید فتالیک تولید می شود و مراحل تولید دی او پی عبارتند ازاستریفاکسیون بازیابی الکل مازاد و صاف کردن محصول کاربرد در صنایع چرم مصنوعی گالینگور ، کفش ، رنگسازی ، شیلنگ سازی ، اسباب بازی ، کابل سازی ، گرانول سازی ، فیلتر هوا ، توپ سازی ، نوار دور شیشه و… می باشد.”

همانطور که در بالا مطالعه فرمودید ، روند تولید روغن DOP روندی نسبتا پیچیده بوده که در ادامه نیز می توانید ویدئویی در این زمینه مشاهده کنید.

فیلم فرآیند تولید روغن DOP

توجه : درصورتی که تمایل به دیدن این ویئو دارید و امکان بازدید از یوتیوب برای شما وجود ندارد می توانید این ویدئو را از طریق کانال ما در آپارات نیز تماشا کنید.برای مشاهده این ویدئو در آپارات اینجا کلیک کنید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ، دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید. برای مشاهده اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید.